skip to Main Content

Office Master Uddannelsen er et sammenhængende kursusforløb, der foregår over 3 kursusdage med ca. en uges varighed mellem hver kursusdag.

Dermed kan emnerne nå at bundfælde sig inden næste kursusdag. Desuden er der mulighed for at repetere fra gang til gang.

Udover de tre obligatoriske dage, får du desuden en ekstra kursusdag i OneNote helt gratis.

Kursusbeskrivelse

Office Master Uddannelsen er for alle, som ønsker at blive endnu bedre, mere fortrolig og mere effektiv med den daglige brug af Office pakkens forskellige programmer.

Du har i forvejen et grundlæggende kendskab samt erfaring med et eller flere af Office pakkens programmer (Word, Outlook og PowerPoint).

På dette Office kursusforløb bliver alle de bedste og mest relevant værktøjer gennemgået i Word, Outlook og PowerPoint. Desuden får du også undervisning i OneNote som en ekstra bonus.

Ønsker du at kompetencer indenfor Excel, kan du kigge på vores Excel kurser, f.eks. Excel Master Uddannelsen.

Fakta

Kurset veksler mellem teori og hands-on. Prisen inkluderer:

  • Microsoft certificeret underviser
  • Kursusmaterialer i PDF
  • Øvelsesfiler
  • Kursuscertifikater

Kursusmateriale

Du får et overskueligt og letlæseligt kursusmateriale i PDF format på dansk. Kursusmaterialet kan bruges som et opslagsværk efter kurset.

Modul 1: Word - Effektiv tekstbehandling i Word og Office pakken

  • Afsnitsformatering - få styr på din tekst, afstand, indrykning og alt andet, som altid driller
  • Tabulatorer - få styr på linealen og dine opstillinger
  • Opstillinger med punkttegn, automatiske nummerering og i flere niveauer
  • Typografier - professionel og nem formatering af dine dokumenter
  • Nulstil dine dokumenter - fjern og ryd formatering på en nem måde
  • Styring af billeder og grafik i tekst
  • Styring af indhold ved hjælp af tabeller
  • Kommentarer
  • Registrere ændringer
  • Acceptere og afvise rettelser
  • Korrekturvisninger og indstillinger
  • Tilpas Word til dit behov - nem og hurtig adgang til dine favoritkommandoer
  • Autokorrektur - automatiske rettelser
  • Autoformatering - automatisering formatering
  • Dokumentkomponenter (Autotekster) - genbrug indhold og standardtekster
  • Få tips og tricks til hvor nemt dit arbejde i Word kan gøres
  • Få inspiration til god brug og skik i Word
  • Spar tid - lær genveje til at udføre daglige handlinger

Modul 2: Outlook - Organisering og effektiv brug

  • "Best practice" – optimér brugen af Outlook
  • De gode vaner
  • Dårlig mailbehandling og God mailbehandling
  • Organisér dine arbejdsrutiner i Outlook
  • Et system – et overblik
  • Undgå unødvendige forstyrrelse
  • Få en tom indbakke - hver dag
  • Prioritér og planlægning af dine opgaver
  • Spar tid hver dag
  • Minimér risikoen for stress med et overskueligt system
  • Oprettelse af "to-do" lister
  • Opfølgning
  • Skab et overblik over dine opgaver
  • Mapper og undermapper
  • Organisér med farver og kategorier
  • Automatisk håndtering af e-mails med regler
  • Automatisér rutinehandlinger med Hurtige trin (2010 nyhed)
  • Slip for spam og uønskede e-mails
  • Ryd op i alle dine overflødige e-mails med et klik (2010 nyhed)
  • Hurtigt overblik over aftaler og opgaver
  • Find dine e-mails med simple og effektive søgeværktøjer
  • Får vist e-mails, aftaler og opgaver på overskuelige måder

Modul 3: PowerPoint - Den visuelle og effektive præsentation

  • Få inspiration og retningslinjer til den gode præsentation
  • Lær hvordan du får dit budskab effektivt igennem
  • Hvilke midler virker og hvad skal du undgå?
  • Figurerer - kommunikér med tegninger
  • Tegneværktøjer til at arrangere, justere og formatere figurer
  • SmartArt - visuel formidling med nem og professionel grafik
  • Billeder og billedværktøjer
  • Ikoner - visuel kommunikation med symboler (Office 365 nyhed)
  • Tabeller - opstilling af informationer
  • Diagrammer - præsentér dine data med diagrammer
  • Muligheder og genveje i et diasshow
  • Anvendelse af to skærme under diasshow
  • Brugerdefinerede diasshow – flere shows i samme præsentation
  • Diasovergange - tid og effekter mellem dias
  • Zoom a la "Prezi" - interaktiv og kreativt diasshow (Office 365 nyhed)
  • Animationer - bevægelse af tekst og grafik
  • Handlinger - links i diasshow til eksterne steder, f.eks. Excel, Videoer, Websider mm.
  • Få tips og tricks til hvor nemt dit arbejde i PowerPoint kan gøres
  • Få inspiration til den gode præsentation
  • Hvad virker og hvad virker ikke, når du præsenterer?
  • Spar tid - lær genveje til at udføre daglige handlinger

EKSTRA GRATIS: OneNote - Hold styr på dine noter og informationer

  • Hvad er OneNote og hvad kan det bruges til?
  • Brugerfladen - Få et hurtigt overblik
  • OneNotes struktur: notesbøger, sektioner og sider
  • Oprettelse af notesbøger
  • Filhåndtering af notesbøger
  • Noteobjektbeholdere - klik og skriv
  • Tekst og formatering
  • Tabeller
  • Kopiere, flytte og indsætte ekstra plads
  • Billeder og skærmklip
  • Lyd og video
  • Sammenkæd noter automatisk til websider eller dokumenter
  • Kopiere tekst ind og ud af OneNote
  • Integrér Office filer i OneNote
  • Print til OneNote fra andre Office-programmer
  • Integration med Outlook (e-mails, mødedetaljer og opgaver)
  • Organisér dine noter med visuelle mærker
  • Find dine noter med effektive søgeværktøjer
  • Del dine noter med dine kollegaer
  • Hold styr på andre forfattere
  • Beskyt dele af dine notesbøger med adgangskoder

FIRMAKURSER

Firmakurser

Vi kommer til jer og afholder kurset i jeres lokaler

  • Fra 1 til 10 personer
  • Indhold og niveau tilpasses jeres behov
  • Afholdes i jeres vante omgivelser
  • Dato som passer jer

Ønsker I at afholde jeres firmakursus i vores lokaler, så kontakt os

Tillæg for kurser på Fyn og i Jylland. Transport og ophold - læs mere

Priser: 3 DAGE + 1 DAG GRATIS (4 DAGE I ALT)

DKK 11.900 ex. moms

SOLOKURSUS

DKK 17.900 ex. moms
DKK 23.900 ex. moms
DKK 29.900 ex. moms
DKK 32.900 ex. moms
DKK 3.290 ex. moms

Pris per deltager udover 10 personer.

Back To Top