skip to Main Content

Office halvdagskurser er små 3 timers kurser med fokus på forskellige områder og temaer inden for Word, Outlook, PowerPoint og OneNote.

Niveau: Let øvet

Kursusbeskrivelse

Office halvdagskurser er for alle, som ønsker at blive endnu bedre, mere fortrolig og mere effektiv med Office pakken inden for udvalgte områder.

Nedenfor kan du se, hvilke Office halvdagskurser, som vi udbyder. Kurser afholdes enten formiddag (kl. 9.00 – 12.00) eller eftermiddag (kl. 13.00 – 16.00).

Ønsker du flere kompetencer indenfor Excel, kan du også kigge på vores Excel halvdagskurser.

Fakta

Kurset veksler mellem teori og hands-on. Prisen inkluderer:

  • Microsoft certificeret underviser
  • Kursusmaterialer i PDF
  • Øvelsesfiler
  • Kursuscertifikater

Kursusmateriale

Du får et overskueligt og letlæseligt kursusmateriale i PDF format på dansk. Kursusmaterialet kan bruges som et opslagsværk efter kurset. Trykt format kan tilkøbes for kr. 200 pr. sæt.

PowerPoint 1 - Den visuelle præsentation (3 timer)

  • Figurerer - kommunikér med tegninger
  • Tegneværktøjer til at arrangere, justere og formatere figurer
  • SmartArt - visuel formidling med nem og professionel grafik
  • Find og brug de rigtige billeder
  • Billedværktøjer og billedredigering
  • Ikoner - visuel kommunikation med symboler (Office 365 nyhed)
  • Præsentér dine data med diagrammer
  • Oprettelse og valg af diagramtyper
  • Redigering og formatering af diagrammer

PowerPoint 2 - Slideshow, animationer og links i PowerPoint (3 timer)

  • Muligheder og genveje i et diasshow
  • Anvendelse af to skærme under diasshow
  • Brugerdefinerede diasshow – flere shows i samme præsentation
  • Diasovergange - tid og effekter mellem dias
  • Animationer - bevægelse af tekst og grafik
  • Zoom a la "Prezi" - interaktive og kreative diasshow (Office 365 nyhed)
  • Handlinger - links i diasshow til eksterne steder, f.eks. Excel, Videoer, Websider mm.

OneNote - Hold styr på dine noter og informationer i OneNote (3 timer)

  • Hvad er OneNote og hvad kan det bruges til?
  • Brugerfladen - Få et hurtigt overblik
  • OneNotes struktur: notesbøger, sektioner og sider
  • Oprettelse af notesbøger
  • Filhåndtering af notesbøger
  • Noteobjektbeholdere - klik og skriv
  • Tekst og formatering
  • Tabeller
  • Kopiere, flytte og indsætte ekstra plads
  • Billeder og skærmklip
  • Kopiere tekst ind og ud af OneNote
  • Integrér Office filer i OneNote
  • Integration med Outlook (e-mails, mødedetaljer og opgaver)
  • Organisér dine noter med visuelle mærker
  • Find dine noter med effektive søgeværktøjer

Office - Effektiv tekstbehandling i Word og Outlook (3 timer)

  • Få styr på tekstbehandling i dine mails og dokumenter
  • Afsnitsformatering - få styr på din tekst, afstand, indrykning og alt andet, som altid driller
  • Tabeller - opstilling og styring af tekst
  • Typografier - professionel og nem formatering af dine dokumenter
  • Nulstil dine dokumenter - fjern og ryd formatering på en nem måde
  • Styring af billeder og grafik i tekst
  • Tilpas Office-pakken til dit behov - nem og hurtig adgang til dine favoritkommandoer
  • Autokorrektur - automatiske rettelser
  • Autoformatering - automatisering formatering
  • Dokumentkomponenter (Autotekster) - genbrug indhold og standardtekster
Back To Top